Головна » Статті » Навчання |
Застосування мультимедійних технологій у навчанні англійської мови молодших школярів
ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ Сучасна система освіти постійно оновлюється, зазнає змін. Важливим фактором, що визначає характер змін у системі освіти, є науково-технічний прогрес, який не мислиться без комп'ютерних технологій. Комп'ютерні технології постійно вдосконалюються, стають більш доступними, гнучкими. Досвід організації навчально-виховного процесу в школі свідчить, що чим ширше застосовуються комп’ютери у процесі вивчення різних предметів (у тому числі й іноземної мови) та чим раніше учні починають працювати з комп’ютером, тим ефективніші результати навчання. Комп’ютер сприяє не тільки розвитку самостійності, творчих здібностей учнів, а й дозволяє змінити саму технологію надання освітніх послуг, зробити заняття більш наочним і цікавим. У навчальний процес шкіл України все частіше впроваджуються мультимедійні засоби навчання. Мультимедіа – це сукупність комп’ютерних технологій, в якій одночасно використовується кілька інформаційних середовищ: графіка, текст, відео, фотографія, анімація, звукові ефекти, високоякісний звуковий супровід. Мультимедійні технології дають низку переваг: дітьми краще сприймається матеріал, зростає зацікавленість, індивідуалізація навчання, розвиток творчих здібностей, скорочення видів роботи, що стомлюють учнів, використання різних аудіовізуальних засобів ( музики, графіки, анімації) для збагачення і мотивації навчання, динамічного подання матеріалу, формування самооцінки та створення умов для самостійної роботи. Найчастіше вчителі використовують презентації, створені за допомогою програми Power Point. При цьому, застосовують різні типи презентацій: 1) комп’ютерні діафільми з використанням елементів анімації; 2) презентації для повторювально – узагальнюючих занять; 3) класичні комп’ютерні презентації. Вивчення англійської мови стає важливим як для професійного розвитку, так і для особистісного розвитку взагалі. В загальноосвітніх школах України вивчення англійської мови починається з першого класу, а в деяких випадках ще у дитячому садку. Це зумовлено сенситивним періодом у віці дитини, адже цей період є найефективнішим для засвоєння мови. Більшість дітей психологічно підготовлені до школи, але в процесі навчання вони стикаються з певними труднощами, які пов'язані із труднощами оволодіння навчального матеріалу, внаслідок чого наступає апатія, байдужість, зниження рівня мотивації до навчання. Одним з компонентів підвищення рівня мотивації учіння виступають комп'ютерні технології. З’являються все більші можливості для викладання різноманітних предметів із використанням педагогічних програмних засобів, Інтернет-ресурсів, різноманітних електронних розробок для молодших школярів. Не є винятком і англійська мова. Безперечно найбільшою перевагою застосування комп’ютерних технологій у викладанні англійської мови для початківців є забезпечення мультисенсорного сприйняття, що досягається одночасним залученням зору, слуху та руху. Ця можливість сприяє належній якості рецепції та процесу запам’ятання іншомовного матеріалу. На початковому етапі велику роль для розвитку образного та образно-логічного мислення відіграє унаочнення. Саме сучасні педагогічні програмні засоби пропонують як статичне, так і динамічне унаочнення. Анімаційні представлення допомагають презентувати нові лексичні одиниці та мовленнєві зразки функціонально, тобто в контексті мікро ситуації, що дозволяє проводити процес навчання у комунікативно орієнтованому ключі. Візуалізація навчального матеріалу у такий спосіб надає можливість здійснювати безперекладну семантизацію. Знайомство і розуміння значень назв предметів, їх ознак, дій, мовленнєвих кліше тощо усвідомлюється учнями за допомогою малюнків та анімації. Так забезпечується розвиток учнів до мовної і мовленнєвої здогадки, що є важливим у процесі навчання спілкування іноземною мовою. Другою значною перевагою застосування інформаційно-комунікаційних технологій у викладанні англійської є створення умов для індивідуалізації, інтенсифікації та диференціації процесу навчання за рахунок виконання різних по складності вправ усіма учнями одночасно. Це дозволяє збільшити обсяг індивідуального тренування та своєчасної індивідуальної корекції процесу формування мовних і мовленнєвих навичок учня. Систематичне використання комп’ютера, зокрема мультимедійних презентацій, на уроці сприяє: • підвищенню якісного рівня використання наочності на уроці; • зростанню продуктивності уроку; • реалізації міжпредметних зв’язків • логізації й структуруванню навчального матеріалу, що значно підвищує рівень знань учнів; • зміні ставлення школярів до комп’ютера: вони починають сприймати його не як сучасну іграшку, а як універсальний інструмент для ефективної роботи в будь-якій галузі людської діяльності. Для визначення місця мультимедійних засобів навчання у системі засобів навчання і у навчальному процесі, слід враховувати педагогічну доцільність їх застосування. Мультимедійні засоби навчання сприяють розвитку в учнів наочно-образного мислення; стимулюють увагу (мимовільну і довільну) на етапі подання навчального матеріалу; сприяють активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів; дозволяють пов'язати теоретичні питання, що вивчаються з практикою; збільшують можливості показу практичних застосувань явищ, які безпосередньо не можуть спостерігатись учнями на уроці; створюють можливості для моделювання процесів і явищ; дозволяють у найбільш доступній формі систематизувати і класифікувати явища, що вивчаються, із застосуванням схем, таблиць, спеціальним чином форматованого тексту тощо; сприяють формуванню мотивації до навчання, збільшенню інтересу, створенню установки на ефективне навчання; дозволяють досить швидко і просто оцінити рівень засвоєння навчального матеріалу суб'єктами навчання і класом у цілому. Використання презентацій є доцільним на будь-якому етапі вивчення теми і на будь-якому етапі уроку: під час пояснення нового матеріалу, закріплення, повторення, контролю. Перед початком роботи над презентацією необхідно досягти повного розуміння того, про що йтиметься. Презентація повинна бути короткою, доступною і композиційно завершеною. Її тривалість за сценарієм повинна складати не більше 20-30 хвилин при кількості 20-25 слайдів, причому демонстрація одного слайду займає близько 1 хвилину. Етапи підготовки мультимедійної навчальної презентації : * структуризація навчального матеріалу; * складання сценарію реалізації; * розробка дизайну презентації; *підготовка медіафрагментів (тексти, ілюстрації, відео, запис аудіофрагментів); * підготовка музичного супроводу; * тест-перевірка готової презентації. Кожен навчальний мультимедійний засіб має відповідати всім дидактичним вимогам, що й традиційні посібники, а саме науковості, систематичності, послідовності, доступності, зв’язку із практикою, наочності. Проте під час створення мультимедійної презентації необхідно враховувати не тільки відповідні принципи класичної дидактики, але й специфічні підходи використання комп’ютерних мультимедійних презентацій. Отже, за допомогою сучасних комп’ютерних програм учні мають більше можливостей для навчання і розвитку. Але враховуючи всі переваги й можливості сучасних інформаційних технологій, не варто забувати, що комп’ютер, здійснюючи цілу низку функцій навчання, все ж таки не може повністю замінити вчителя. Комп’ютер не потрібно протиставляти йому, а використовувати, як засіб підтримки його професійної діяльності. ЛІТЕРАТУРА 1.Андрієвська В.М., Олефіренко Н.В. Мультимедійні технології у початковій ланці освіти. – Інформаційні технології і засоби навчання. – 2010. – №2 (16). – Режим доступу до журналу: http://www.ime.edu-ua.net/em.html. 2. Бекреньова І.І. Використовуємо сучасні підходи у викладанні англійської мови. – Х.: Основа, 2007. – 95с. 3. Коваленко Ю.А. Використання інформаційних технологій у навчанні іноземних мов // Іноземні мови. – 1999. – №4. – С.37-41. 4. Кужель ОМ. Можливості використання мультимедійних курсів у навчанні читання на початковому ступені середньої школи // Іноземні мови. – 2002. – № 3. – С. 10-12. 5. Маланова О.В. Використання компютерних технологій з урахуванням особливостей учня // Англійська мова та література. – 2006.– №34. – С.6. 6. Михайленко Т.А. Інноваційні технології у вивченні англійської мови. – К.: Шк. Світ. – 2008. – 128с. 7. Черьоміна І. Комп'ютери в початковій школі: проблеми і можливості // English. – 2009. – №9. – С.3-4. | |
Переглядів: 2328 | |
Всього коментарів: 0 | |